De Feiten

Ontwikkelaar:
Hedgefield
Afkomstig uit Den Bosch, Nederland

Release datum:
2 November 2015

Platformen:
PC / Mac / Linux

Website:
hedgefield.itch.io/reconquista

Prijs:

USD$2.99

Omschrijving

In Reconquista speel je als een Inca rebel met de taak een heilig voorwerp terug te halen van een eiland aan de Zuid-Amerikaanse kust wat is bezet door Conquistadors. Reconquista is een narratieve first-person exploration game. Het is mijn eerste 3D game, en daarbij heb ik veelvuldig gebruik gemaakt van de Unity Asset Store om mijn karige 3D skills te ondersteunen. Een gedetailleerde lijst van gebruikte assets is te vinden in het pauze scherm van de game.

Geschiedenis

Het idee voor deze game komt uit een droom waar ik over een eiland vol inca ruines wandelde en achtervolgd werd door schimmige figuren. Toen ik wakker werd is de ervaring me bijgebleven, en wilde ik deze naabootsen met een game. Maar ik had nog nooit een echte 3D game gemaakt, laat staan in m'n eentje, dus het is ook een ontzettend leerzame ervaring geweest. De game is niet helemaal geworden wat ik ermee wilde bereiken, maar ik ben al zeer tevreden met dit resultaat en wilde er niet nog weken tijd in gaan steken om extra features toe te voegen voordat ik het eindelijk eens kon releasen. Maar in de toekomst komt er misschien wel een redux versie met meer gameplay. De titel is trouwens een bestaande naam voor een middeleeuwse periode waarin de Spanjaarden land terug roofden wat van hun afgenomen was. Dit was lang voordat ze de welbekende Conquistadors naar Zuid-Amerika stuurden om hetzelfde te doen, dus ik vond de ironie wel mooi dat je in dit spel iets TERUG steelt van de Conquistadors. Vandaar, letterlijk, RE-conquista.

Features

  • Een griezelig eiland om tijdens een stormachtige nacht te verkennen.
  • Full body awareness.
  • Snufjes environmental storytelling.
  • Een glimmend ding om te stelen.
  • Veel blauwpaarse kleuren.

Videos


Afbeeldingen

Screenshot_24.png
Screenshot_17.png
Screenshot_1.png
Screenshot_10.png

logo

Vraag een Pers Preview aan

We are afraid this developer has not upgraded their presskit() to use distribute(). For security purposes, this form has been disabled.



Over Hedgefield

In het kort
Hedgefield is een illustrator en game developer die focust op het maken van gedenkwaardige verhalen en ervaringen door middel van (2D) adventure games, graphic novels, illustraties en animaties.

Meer informatie
Meer informatie over Hedgefield, het logo & relevante media zijn hier beschikbaar.


Reconquista Credits

Tim Hengeveld
Game designer, terrein vormgever, programmeur

Een hele berg fijne Unity Asset Store mensen
Een gedetailleerde lijst van gebruikte assets is te vinden in het pauze scherm van de game.


presskit() by Rami Ismail (Vlambeer) - also thanks to these fine folks